Erasmus
Projekti koduleht asub SIIN
Vastseliina Gümnaasium osaleb Erasmus+ rahvusvahelises projektis „STEAM Innovative Teaching in the Digital Era“.
Lühend STEAM tuleneb ingliskeelsetest sõnadest: Science (teadus), Technology (tehnoloogia), Engineering (inseneeria), Arts (kunst) ja Mathematics (matemaatika). Projektis osalevad Eesti (Vastseliina gümnaasium), Bulgaaria, Norra, Portugal (Madeira) ja Kreeka kooli õpetajad.
Projekt kestab 2024-2025 õppeaasta.
STEAM on hariduslik lähenemisviis, mis integreerib teaduse, tehnoloogia, inseneeria, kunsti ja matemaatika valdkondi.
STEAM-õppe põhieesmärgid ja –põhimõtted:
- Interdistsiplinaarne õppimine:
- Ühendab erinevaid õppeaineid, et arendada probleemide lahendamise oskusi ja kriitilist mõtlemist.
- Julgustab õpilasi mõistma ja rakendama teadmisi erinevatest valdkondadest koostoimes.
- Loovuse ja innovatsiooni edendamine:
- Kunsti kaasamine (A) võimaldab loovamat ja innovatiivsemat lähenemist probleemide lahendamisel.
- Aitab õpilastel arendada loovust, mis on oluline tehnoloogilistes ja teaduslikes valdkondades.
- Praktilised kogemused:
- Rõhutab praktilist ja käed-külge õppimist, mis aitab õpilastel teooriat praktikasse rakendada.
- Laborikatsed, inseneerimisprojektid ja kunstilised väljendused aitavad õppimist sügavamalt mõista ja kinnistada.
- Tulevikuks ettevalmistamine:
- Valmistab õpilasi ette tuleviku töökohtadeks, mis nõuavad multidistsiplinaarseid teadmisi ja oskusi.Arendab oskusi, nagu kriitiline mõtlemine, koostöö, kommunikatsioon ja tehniline pädevus.
Projekti eesmärgid:
- Muuta haridustavasid, luues ja kohandades uusi STEM-iga seotud ideid õppetundidesse.
- Parandada õpetajate pädevusi STEM-valdkonnas, pakkudes koolitusi, uuenduslike ja transdistsiplinaarsete õpetamise praktikate osas.
STEAM-lähenemine aitab muuta haridust dünaamilisemaks ja asjakohasemaks, julgustades õpilasi õppima ja uurima maailma erinevate vaatenurkade alt ning arendades nende võimet integreerida ja rakendada teadmisi praktilistes olukordades.
Projekti raames toimuvad kohtumised:
- Kazanlak, Bulgaaria 31.05.2024 – 06.06.2024
- Madeira, Portugal 13.10.24- 19.10.24
- Norra 8.12- 13.12.24
- Kreeka 17.3.25- 21.3 25
- Vastseliina, Eesti 4.5.25- 9.5.25
- Kazanlak, Bulgaria 22.9.25-26.9.25
Projekti eestipoolne koordinaator Terje Mägi.
I rahvusvaheline Erasmus+ projektikohtumine „STEAM Innovative Teaching in the Digital Era” toimus Exarch Antim I Keskkoolis Kazanalkis, Bulgaarias 31. mai – 6. juuni https://antim1-kk.com/. Projektikohtumisel osalesid Terje Mägi ja Ülle Lepp.
Nädal koostööd erinevate riikide õpetajate vahel oli innovatiivne ja vaheldusrikas. Õpetajad osalesid näidistundides kus rakendati STEAM-õpet. Toimusid töötoad Makey Makey ja Scratch programmide kasutamisest STEAM-õppes, mille viis läbi Ph.D Angel Angelov Varna Tehnikaülikoolist. Rahvusvahelistes meeskondades töötati STEAM õpet rakendades välja õppetunnid ning üheskoos anti õppetund Bulgaaria õpilastele. Viie erineva riigi õpetajad said ainulaadse kogemuse rühmatööd läbi viies pakkudes kogemust nii õppijatele kui õpetajatele, kus erinevad kultuurid ja haridusmeetodid põimusid rikastades osalejate teadmisi ja avardades nende maailmapilti. Tagasi koduriigis, alustame sügisel õppetööd neid samu õppetunde ja meetodeid rakendades oma kooli õppijatele.
Lisaks õppetööle nautisid osalejad ehedat kohalikku kultuuri nii tantsu, laulu kui toidu näol. Kazanlak on Rooside oru keskus ja Traakia kuningate kodu. Siin on riigi suurimad ja paremini säilinud traakia hauakambrid ning need kuuluvad koos Rooside muuseumiga UNESCO maailmapärandi nimistusse. Roosifestivali tähistati esimest korda 1903.aastal ja seda peetakse igal aastal juunikuu esimesel nädalavahetusel. See on aeg, mil Bulgaaria maailmakuulus õli tootev Kazanlaki roos puhkeb õitsema ja täidab õhu oma magusa aroomiga.
Tänapäeval on Roosifestival rahvusvaheline üritus, mida külastavad tuhanded turistid üle maailma. Bulgaaria aga on maailma suurimaid roosiõli tootjaid ning bulgaarlased ise kutsuvad roosiõli vedelaks kullaks, sest roosiõli on kullast kolm korda kallimgi. Ühe kilogrammi roosiõli valmistamiseks läheb 3000 kilogrammi roose ning õli kasutatakse peamiselt parfüümide, šokolaadi, likööri ja mooside valmistamiseks.
Pildialbum projektikohtumisest asub SIIN
II rahvusvaheline Erasmus+ projektikohtumine „STEAM Innovative Teaching in the Digital Era” toimus Portugalis, Madeira saarel Lombada – Ponta do Sol koolis 6,-12.oktoobrini. Kooli Facebook https://www.facebook.com/eb1pelombada37. Projektikohtumisel osalesid Terje Mägi ja Kadi Lillmaa.
Õpetajad osalesid rahvusvahelistes töötubades, et jagada parimaid praktikaid STEAM-õppe rakendamisel. Õpetajad võtsid osa praktilistest tegevustest ja töötubadest, said ülevaate Scientixi https://www.scientix.eu/ ja Europeana https://www.europeana.eu/et veebilehtede võimalustest ning lõid rahvusvahelistes meeskondades lõimitud tunnikavasid. Üks tunnikavadest oli suunitlusega 8 – 9 aastastele lastele õppimaks lõbusalt inimese hingamissüsteemi. Õppimine oli jaotatud nelja jaama, kus jagus tehnoloogiat, liikumist ja avastamist. Teine tunnikava oli samuti suunitlusega 8 – 9 aastastele õpilastele, mille raames rakendades qr-koodi lugemist, zooboti ning beeboti õpiti, millised on tervislikud tegevused ning söögid. Tunnikavad viidi kohe ka praktikas ellu Lombada kooli õpilastega.
Lisaks aktiivsele õppetööle ja kogemuste vahetamisele tutvuti Madeira saare kultuuri ja pealinna Funchaliga, mis avardas õpetajate teadmisi rahvusvahelisest koostööst ja kultuuridevahelistest erinevustest. Õpetajate sõnul inspireeris Madeira projektikohtumine neid katsetama uudseid lähenemisi ja loovamaid metoodikaid ka oma igapäevases töös.
Pildialbum projektikohtumisest asub SIIN
III rahvusvaheline Erasmus+ projektikohtumine „STEAM Innovative Teaching in the Digital Era” toimus 1.–7. detsembril Norras Spetalen Koolis. Kohtumisel osalesd õpetajad Merlis Pajustik ja Terje Mägi
Projektikohtumise fookuses oli õuesõpe. Tegevused hõlmasid nii teoreetilisi kui ka praktilisi tegevusi Østfoldi maakonnas. Õpetajad osalesid kahes koolitusprogrammis: sissejuhatus programmeerimisse ja kodeerimisse teaduskeskuses Inspiria ning õuesõppe koolitus, mida juhendas Østfoldi ülikooli kolledži erialaprofessor.
Projektikohtumise käigus valmisid rahvusvahelistes meeskondades kaks STEAM-õppe tunnikava, mis keskendusid õuesõppe praktilistele lahendustele. Tunnikavad viidi läbi 7. klassi õpilastele. Esimeses tunnis uuriti tähtkujusid, tähti ja planeete, kasutades rakendust Star Walk 2 ja teisi õuesõppe võimalusi. Teises tunnis keskenduti gravitatsiooni, magnetismi ja mustade aukude uurimisele. Tundides kasutati integreeritult draamaõpetust, matemaatikat, kunsti, IT-lahendusi ja teaduslikke katseid.
Norra projektikohtumine pakkus võimalust kogeda, kuidas õuesõppe meetodit rakendatakse teistes riikides, ning andis praktilisi teadmisi, mida õpetajad saavad kasutada oma tundide huvitavamaks ja kaasahaaravamaks muutmisel.
Pildialbum projektikohtumisest asub SIIN